Content

“Content is where I expect much of the real money will be made on the internet” 

Bill Gates voorspelde al in 1996 al dat content enorm belangrijk zou worden. Marketing expert Seth Godin bevestigt dat vandaag nog steeds door te stellen dat “content marketing is the only marketing left”. Maar wat is content nu eigenlijk? En op welke manier kan het meerwaarde vormen voor jouw bedrijf?

Vertel een verhaal

Simpel gezegd: content is alles en content is overal. Het zijn foto’s, sociale media posts, webteksten, krantenartikels, radio spotjes, advertenties, infografieken, videos,…. De vormen waarin content voorkomt, breiden even snel uit als het content-aanbod zelf. Content dient om te inspireren en te informeren, en uiteindelijk ook te converteren.

Bovendien is de vraag niet of jouw bedrijf content nodig heeft maar waarom en op welke manier. Content marketing vertelt het verhaal van jouw bedrijf en waarom klanten voor jou zouden kiezen. Het origineelste product, het grootste advertentiebudget, … dat maakt allemaal niet uit als je jouw verhaal niet weet over te brengen naar je klanten. Mensen houden van een goed verhaal maar dat kost tijd, moeite en kennis om te schrijven. Een contentstrategie helpt klanten te trekken én te behouden door middel van storytelling.

Samengevat: content plaatsen zonder uitgedachte strategie is als ingrediënten kopen in de supermarkt zonder te weten welk gerecht je gaat bereiden. Om een lekker, of in dit geval goed resultaat te bereiken, bouw je een contentstrategie op. Dankzij de contentstrategie vertel je een samenhangend verhaal die de juiste boodschap aan de juiste klant op het juiste moment brengt. 

Contentstrategie

Een contentstrategie is onderdeel van jouw marketingplan. Zo’n plan is nodig om jouw merkverhaal op één lijn te krijgen. Je moet toekomstige klanten warm maken voor jouw product, hun vertrouwen winnen en communiceren welke meerwaarde jij hen kan bieden. 

Een consistent werkproces is cruciaal voor content creatie en een langetermijnplanning. De Ondernemersfabriek stelt voor jouw bedrijf een betrouwbare, gepersonaliseerde en succesvolle lange-termijn contentstrategie op met meetbare  realistische doelstellingen. En we implenteren die, uiteraard. 

One size does not fit all in het geval van content. De uitvoering van jouw contentstrategie baseert zich op een uitvoerige analyse van jouw bedrijf en het profiel van jouw beoogde klant. Aan de hand van een sectoronderzoek, een hashtag analyse, een zoekwoorden analyse en tal van andere benchmarkonderzoeken, gaat De Ondernemersfabriek op zoek naar jouw perfecte contentstrategie. Een gepaste strategie maakt het verschil tussen een goede en geslaagde campagne. 

Zoek je een marketingpartner om samen een contentstrategie uit te werken?

Laten we dan kennismaken tijdens een marketingbrainstorm. We bekijken graag samen met jou welke aanpak best werkt voor je project.

We helpen je graag met:

Search engine Advertising (SEA)

Online marketing door digitale advertenties via zoekmachines

Search engine optimization (SEO)

Doe aan content creatie en wordt gevonden in de zoekmachines

Sociale media

Zet sociale media in om je doelgroep te bereiken

COPYWRITING

Creëer wervende teksten die jouw producten of diensten verkopen.