Een beproefde methodiek die leidt naar je strategisch marketingplan.
Om tot een strategisch marketingplan te komen doorlopen we samen een marketingtraject. In een periode van 6 tot 8 weken, afhankelijk van de complexiteit en onze agenda’s, ontmoeten we elkaar zo vaak als nodig om je project te laten slagen. Doorgaans zijn er vier tot zes contactmomenten, bij jou in het bedrijf of bij ons op kantoor te Heist-op-den-Berg.
Je marketingplan opstellen in 8 weken
01
Je situatie as is
Het is belangrijk om eerst te begrijpen vooraleer we begrepen te willen worden. In deze fase brengen we de bouwstenen in kaart die straks de fundamenten gaan vormen voor de strategische uitwerking van je marketingplan. Denk hierbij aan je marketingdoelstellingen, je concurrenten, je digitale voetafdruk, je klanten, enzovoort.
02
Strategische keuzes
Op basis van de in kaart gebrachte informatie maken we strategische keuzes, gebaseerd op feitelijkheden. We creëren een concreet en helder stappenplan om je gewenste doelstellingen te realiseren. We maken in deze fase onder andere keuzes over je positionering, je contentstrategie en de manier waarop je digitale strategie in het geheel past.
03
Tactische uitwerking
Een eenvoudig en krachtig overzicht van al je marketinginspanningen. Het geeft rust en structuur doorheen het jaar.
wil je ook een marketingpartner die meer met je meedenkt en focust op wat echt belangrijk is?
Laten we dan kennismaken tijdens een marketingbrainstorm. We bekijken graag samen met jou welke aanpak best werkt voor je project.
Bouwstenen van je marketingplan
Om tot een resultaatgericht marketingplan te komen werken we met volgende bouwstenen. Let wel, elk marketingtraject is uniek en kent haar eigen accenten. Daarom is onderstaande lijst slechts indicatief en niet limitatief.
Wie zijn je concurrenten en uit welke alternatieven kan je klant kiezen
Veelgestelde vragen
1) een marketingplan voor de komende 12 maanden
2) uitgewerkte marketingprojecten die als briefing kunnen dienen voor de uitvoering
3) een rapport van het volledig marketingtraject
Voor het opstellen van een marketingplan zijn er verschillende trajecten mogelijk. Een marketingtraject wordt steeds forfaitair gefactureerd. De tarieven starten bij €3.870. Neem contact op om samen te bekijken welk traject het best bij je aansluit.