Een beproefde methodiek die leidt naar je strategisch marketingplan.

Om tot een strategisch marketingplan te komen doorlopen we samen een marketingtraject. In een periode van 6 tot 8 weken, afhankelijk van de complexiteit en onze agenda’s, ontmoeten we elkaar zo vaak als nodig om je project te laten slagen. Doorgaans zijn er vier tot zes contactmomenten, bij jou in het bedrijf of bij ons op kantoor te Heist-op-den-Berg.

Je marketingplan opstellen in 8 weken

01

Je situatie as is

Het is belangrijk om eerst te begrijpen vooraleer we begrepen te willen worden. In deze fase brengen we de bouwstenen in kaart die straks de fundamenten gaan vormen voor de strategische uitwerking van je marketingplan. Denk hierbij aan je marketingdoelstellingen, je concurrenten, je digitale voetafdruk, je klanten, enzovoort.

02

Strategische keuzes

Op basis van de in kaart gebrachte informatie maken we strategische keuzes, gebaseerd op feitelijkheden. We creëren een concreet en helder stappenplan om je gewenste doelstellingen te realiseren. We maken in deze fase onder andere keuzes over je positionering, je contentstrategie en de manier waarop je digitale strategie in het geheel past. 

03

Tactische uitwerking

Een eenvoudig en krachtig overzicht van al je marketinginspanningen. Het geeft rust en structuur doorheen het jaar.

wil je ook een marketingpartner die meer met je meedenkt en focust op wat echt belangrijk is?

Laten we dan kennismaken tijdens een marketingbrainstorm. We bekijken graag samen met jou welke aanpak best werkt voor je project.

Bouwstenen van je marketingplan

Om tot een resultaatgericht marketingplan te komen werken we met volgende bouwstenen. Let wel, elk marketingtraject is uniek en kent haar eigen accenten. Daarom is onderstaande lijst slechts indicatief en niet limitatief.

Wat wil je bereiken en wat zijn je verwachtingen

Wie zijn je concurrenten en uit welke alternatieven kan je klant kiezen

Onderzoek je sterktes, zwaktes, kansen en opportuniteiten

Wie zijn je klanten en hoe organiseer je ze in logische doelgroepen

Welk probleem los je op voor wie op welke manier, en waarom

Welke perceptie moet de consument hebben over je merk

Kies relevante kanalen om je content te delen

Vertel een verhaal en bouw aan je community

Maak strategische keuzes in je aanbod

Onderbouw je beslissingen met feitelijkheden

Maak een tactisch plan als leidraad voor de uitvoering

Veelgestelde vragen

Ja, De Ondernemersfabriek is een erkend dienstverlener voor de pijlers advies én opleiding. Dankzij de KMO-Portefeuille kan je een tegemoetkoming van 30% genieten op je totale investering, mits je aan de voorwaarden voldoet.
Na het marketingtraject ontvang je verschillende documenten:
1) een marketingplan voor de komende 12 maanden
2) uitgewerkte marketingprojecten die als briefing kunnen dienen voor de uitvoering
3) een rapport van het volledig marketingtraject
Het doorlopen van een marketingtraject helpt KMO-bedrijven om structuur en overzicht te brengen in hun marketingaanpak. Door met een kinderlijke verwondering de bestaande marketingaanpak in vraag te stellen kom je op een eenvoudige manier tot relevante inzichten. Daarnaast zorgt zo’n traject ervoor dat je marketingplan terug op scherp staat, maar dan gebaseerd op feitelijkheden in plaats van op buikgevoel.
Ja dat kan. Elk traject is uniek en vraagt om een specifieke aanpak. Laat ons even samenzitten voor een brainstorm om te bekijken over welke bouwsteen het precies gaat en op welke manier we die kunnen integreren in het traject.

Voor het opstellen van een marketingplan zijn er verschillende trajecten mogelijk. Een marketingtraject wordt steeds forfaitair gefactureerd. De tarieven starten bij €3.870. Neem contact op om samen te bekijken welk traject het best bij je aansluit.