Segmentering

Verdeel je klanten in logische doelgroepen

Hoe beter je je klanten kent, hoe beter je je marketingacties kunt afstemmen op hun specifieke noden en behoeftes. Heb je er al eens aan gedacht welk potentieel je bestaande klanten nog hebben voor je bedrijf?

Ken je klant

Om je klanten goed te leren kennen, is een hedendaags CRM-systeem essentieel. In zo’n systeem verzamel je relevante data over je doelgroep, die je marketing en sales ondersteunt in hun inspanningen.

Nog te vaak zijn bedrijven bezig met het zoeken naar nieuwe klanten, hoewel bestaande klanten hun vertrouwen al uitgesproken hebben en mogelijk ook nieuwe klanten kunnen aanbevelen.

Dus heb je geen idee wie je klanten zijn vandaag? Dan is het moeilijk om je klanten van morgen te bereiken. Hoog tijd voor een analyse en extra aandacht voor je bestaande klanten.

wil je ook een marketingpartner die meer met je meedenkt en focust op wat echt belangrijk is?

Laten we dan kennismaken tijdens een marketingbrainstorm. We bekijken graag samen met jou welke aanpak best werkt voor je project.

Bekijk ook

Welk probleem los je op voor wie op welke manier, en waarom

Rechtstreekse concurrenten en alternatieven in kaart brengen

Welke perceptie moet de consument hebben over je merk